Ja IGP-VM för dobermann gick ju av stapeln i Danmark i år. Inte alls långt från Legoland.
Eftersom min familj nu även består av två barn så föll det sig därför naturligt att både att åka på VM och när ändå där även boka in ett besök på Legoland. Enkelt.
Jag kunde inte hålla mig när jag fick en bild i huvudet av mixen lego och VM, jag var bara tvungen att rita en bild på datorn. Innan vi åkte beställde jag tröjor åt hela min familj med den där egenritade legogubben på (se nedan). Inte nog med att jag fick rätt i att min legogubbe skulle stå där med buckla i handen, jag fick rätt x 2! Både Camilla Rönnqvist och Michaela Kajrud kammade hem bucklor högt och lågt!
Camilla och Diragos Minaj knep silvermedalj och hade bästa skyddspoäng. Michaela och Diragos Meister tog bronset och bästa spår- och skyddspoäng! Sen tog de ett lagsilver för Sverige också.
Jag ser ibland att folk ställer frågan i dobermanngruppen på Facebook vilken uppfödare/kennel som är bäst. Jag har nu en bild att lägga upp som svar på den frågan, på två legogubbar, haha! Om någon nu tänker att det var ju tur att kullsyskonen från Diragos gick så bra på årets VM så vill jag också påminna om att Camilla tog ett silver förra året också, men med hunden Diragos Amaranth.




















